ATM grupa

MENU

„Złoto Bałtyku” powraca! Premiera 6. sezonu już 9 kwietnia na HISTORY

INFORMACJA PRASOWA

„Złoto Bałtyku” powraca! Już od 9 kwietnia na antenie HISTORY Channel będzie można oglądać nowe, ekscytujące przygody bohaterów programu – poławiacze bursztynu będą musieli zmierzyć się z niesprzyjającą pogodą i kolejnymi nietypowymi zamówieniami.

„Złoto Bałtyku” to program, który od pięciu edycji cieszy się ogromną popularnością. Widzowie pokochali bohaterów i śledzą ich losy z zapartym tchem. Nic dziwnego, bo praca naszych poławiaczy to codzienne zmagania z pogodą, walka ze złośliwością rzeczy martwych i zacięta rywalizacja.

O programie

Program odkrywa kulisy pracy osób związanych z branżą bursztynniczą. Widzowie śledzą drogę, którą musi przebyć bursztyn: od połowu czy wydobycia, przez obróbkę, na sprzedaży w formie wyrobu jubilerskiego, bądź innego bursztynowego arcydzieła, kończąc. Program przedstawia też sposoby pozyskiwania bursztynu. Realizowany jest w Gdańsku i okolicach, na Półwyspie Helskim i na Mierzei Wiślanej.

Poprzednie sezony programu emitowano na 25 rynkach Europy środkowo-wschodniej, a losy bohaterów „Złota Bałtyku” śledziły tysiące widzów.

Każdy nadawca marzy o projekcie, który można z sukcesem kontynuować przez wiele sezonów. Takim programem jest właśnie „Złoto Bałtyku” dla HISTORY Channel. Autentyczni i charyzmatyczni bohaterowie oraz ich barwna codzienność skradli serca widzów. W nowych odcinkach przed Tomkiem, podwójnym rekordzistą Guinnessa, stają kolejne wyzwania, a te zawsze wzbudzają wiele emocji. Krzysiek eksploruje nową działkę. Na ekranie nie zabraknie również Artura Szyngwelskiego, który dołączył do „Złota Bałtyku” w trzecim sezonie i bez którego nie wyobrażam sobie już tego programu. Razem z Tomkiem Ołdziejewskim stworzyli fantastyczny i kreatywny duet – mówi Agnieszka Kubiak, dyrektor ds. lokalnych produkcji i kreacji A+E Networks.

6. sezon „Złota Bałtyku”

W szóstym sezonie Tomek dostanie kolejne nietypowe zlecenie. Tym razem będzie przygotowywał bursztynowy symbol Gdańska – zabytkowy żuraw portowy stojący nad Motławą. Podczas wizyty w Muzeum Bursztynu w Gdańsku, gdzie dumnie prezentuje się Arka Przymierza, okaże się, że wśród eksponatów nie ma herbu Gdańska. Kto, jak nie Tomek, może go wykonać?

Krzysiek natomiast znajdzie nową działkę na Żuławach, jednak jej eksploracja nie będzie taka prosta. Benedykt połączy siły z swoimi dwoma synami. Artur będzie przygotowywał się do wykonania miecza Spartanina. Zacząć musi od najważniejszego – wypału stali. Pomaga mu w tym Patryk, w którego kuźni w ubiegłym roku Artur wykuwał trójząb Neptuna. Marta Włodarska zaprezentuje na muzealnej wystawie w Gliwicach kopię bursztynowego naszyjnika siedemnastowiecznej księżnej Sybilli. Niezwykły szlif wzbudzi zachwyt i zainteresowanie. Przemek będzie pracował nad połączeniem lasera z podwodnym dronem. Taka kombinacja ma ułatwić poszukiwanie bursztynu na dnie Bałtyku.

 Takiej walki z pogodą, jak przy realizacji zdjęć do szóstego sezonu programu „Złoto Bałtyku”, jeszcze nie przeszliśmy. Kilka miesięcy nasza ekipa filmowa dyżurowała, gotowa wyjechać na zdjęcia jak tylko pojawi się okienko pogodowe. Wielokrotnie odwoływaliśmy wyjazdy, bo optymistyczne prognozy zastępowały sztormy, nagłe opady śniegu czy siarczysty mróz. Matka natura utrudniała nam wypłynięcie kutrem z szyprem Benedyktem, burzyła morskie fale nie pozwalając zanurkować Przemkowi z laserową latarką. Potęgowała też awarie i stopowała prace prowadzone przez Krzyśka na polu. Jednym słowem broniła dostępu do złota Bałtyku. A jednak udało się! To sezon pełen emocji i wzruszeń. Nasi bohaterowie przywołali mnóstwo wspomnień, zdarzały się zabawne sytuacje i podniosłe momenty. A przede wszystkim powstały wspaniałe dzieła z magicznych bursztynowych bryłek – Dorota Danielak, producent kreatywny „Złoto Bałtyku”, ATM Grupa.

Za produkcję programu odpowiedzialna jest ATM Grupa S.A, największe niezależne studio produkcyjne w Polsce. Producentka wykonawcza ze strony ATM: Katarzyna Burzawa
Producentka kreatywna: Dorota Danielak
Reżyser: Sambor Wilk
Producentka kreatywna i merytoryczna ze strony A+E Networks: Agnieszka Kubiak

EMISJA 6. sezonu „Złota Bałtyku”: we wtorki (od 9 kwietnia 2024), o godz. 21:00, na HISTORY Channel

Galeria zdjęć


Poleć znajomemu:

Najnowsze informacje

ATM GRUPA S.A. nie pobiera od uczestników opłat za udział w programach ani castingach.

W związku z docierającymi do nas wiadomościami o próbach podszywania się pod ATM Grupa S.A. informujemy, że ATM GRUPA S.A. nie pobiera od uczestników i potencjalnych uczestników ŻADNYCH opłat za udział w programach czy castingach do tych programów.

Apelujemy o ostrożność.

X