Rok 2016 Spółka zakończyła bardzo dobrym wynikiem finansowym: przy zbliżonych  przychodach do 2015 roku, wynoszących ponad 173 mln zł, wykazała 23,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co stanowi wzrost o ponad 3,3 mln zł w stosunku do poprzedniego roku i daje rentowność na poziomie 13,5%. Zysk ze sprzedaży wyniósł 30,5 mln zł, natomiast EBITDA 42,3 mln zł, co daje odpowiednio rentowność w wysokości 17,6% oraz 24,4%.

Znacząco zwiększyły się wpływy z segmentu produkcji telewizyjnej i filmowej, która jest głównym źródłem przychodów Grupy Kapitałowej ATM. Ubiegły rok był również rekordowy pod względem liczby realizowanych produkcji. Zwiększenie zysku w coraz trudniejszych warunkach rynkowych świadczy o umiejętności dostosowywania się do zmieniających się realiów i skutecznego wykorzystywania potencjału spółki.

Produkcja telewizyjna oraz filmowa to największy i najważniejszy obszar działalności ATM GRUPA. Spółki do niej należące, co roku produkują setki godzin seriali i programów oglądanych przez miliony telewidzów, emitowanych na wielu najważniejszych ogólnopolskich antenach, takich jak TVP1, TVP2, POLSAT, TVN, na kanałach premium i tematycznych, takich jak HBO, Canal+ Discovery, oraz na antenach stacji telewizyjnych TV4, TLC, TTV, 13 ULICA, HISTORY.

ATM GRUPA w 2016 roku produkowała takie seriale jak: „Pierwsza Miłość”, „Świat według Kiepskich”, „Pielęgniarki” (Telewizja POLSAT), „Ojciec Mateusz”, „Ranczo”, „Strażacy” (TVP) „Druga Szansa” (TVN), „Policjantki i Policjanci”, „9. miesiąc”, „Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny” (TV4) oraz „Wataha” (HBO).

Poza serialami fabularnymi, istotną pozycję w działalności Spółki zajmują programy niefabularne. W 2016 roku kontynuowano współpracę z grupą Discovery Networks. W jej ramach zrealizowano takie produkcje jak „Powrót do przeszłości”, „Mikroprzygoda”, „Wynalazcy przyszłości”, „Niezapomniane lata 90.” i „Sukces nie zna granic” (Canal + Discovery). Dla kanału 13 Ulica (NBCUniversal) ATM GRUPA S.A. zrealizowała serial dokumentalny „Kobiety i Mafia”, dla TTV – nowe odcinki programu „Betlejewski. Prowokacje”, dla kanału History (A+E Network) – „Brać czy nie brać” dla stacji TLC Polska – nowy program pod tytułem „Undressed: randka w łóżku”.

Produkcje spółek Grupy Kapitałowej ATM  odnotowują bardzo dobre wyniki oglądalności. Każdy kolejny sezon seriali: „Ojciec Mateusz”, „Pierwsza Miłość”, „Świat według Kiepskich”, „Pielęgniarki”, „Policjantki i Policjanci” gromadzi przed odbiornikami miliony widzów, dając emitującym je stacjom telewizyjnym wysoki udział w widowni ogółem i niejednokrotnie pozycję lidera w paśmie, w którym seriale są emitowane. Np. dzięki serialom „Policjantki i Policjanci” oraz „Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny” oglądalność TV4 w paśmie 19.00 – 20.59 od poniedziałku do czwartku wzrosła z 343 tys. widzów w 2013 roku do  914 tys. widzów w 2016 roku, co dało wzrost aż o 167%. Natomiast udział w grupie komercyjnej w tym paśmie wzrósł o 124%: z poziomu 2,74% na 6,16%.  Warto dodać, że 5. sezon „Policjantek i Policjantów” wyemitowany jesienią 2016 roku wyprzedził w tym paśmie TVP. Dobre wyniki oglądalności produkcji są bardzo często czynnikiem decydującym o zamówieniu przez nadawcę kolejnych serii.

Wchodząca w skład ATM GRUPA spółka ATM System brała udział w obsłudze prestiżowych wydarzeń, do których należą m.in.: Letnie Igrzyska Olimpijskie w Brazylii, Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2016, rozgrywki piłki nożnej w Lidze Mistrzów UEFA z udziałem Legii Warszawa. Oprócz tego świadczyła usługi związane z wynajmem sprzętu i obsługą techniczną koncertów i widowisk czy programów rozrywkowych m.in. takich jak: „Top Chef”, „Hell’s Kitchen”, „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami”, „Twoja twarz brzmi znajomo”, „Surprise, Surprise” czy „The Voice of Poland”. Większość z wymienionych programów rozrywkowych realizowana jest w Warszawie w halach studyjnych należących do ATM Studio, spółki wchodzącej w skład Grupy ATM. Budynek ATM Studio stał się popularnym miejscem na realizację filmów reklamowych oraz imprez takich jak pokazy promocyjne, prezentacje, konferencje, szkolenia, kongresy i koncerty. Spółka ATM Studio wynajmuje też hale studyjne na potrzeby TR Warszawa.

Bardzo dobre wyniki odnotowały spółki współkontrolowane przez ATM Grupa S.A.:  Aidem Media, będąca producentem gier oraz aplikacji mobilnych  i FM PRO, organizator i producent różnorodnych wydarzeń kulturalnych oraz imprez masowych.

W 2016 roku spółka FM PRO zorganizowała m.in. koncert Davida Gilmoura we Wrocławiu. Z kolei międzynarodowe sukcesy Aidem Media w produkcji i sprzedaży gier – aplikacji na smartfony spowodowały, że wspólnicy Spółki rozważają jej wprowadzenie na GPW.

ATM GRUPA jest również nadawcą. W ramach Grupy działalność tę prowadzą spółki: ATM Grupa S.A. (kanał telewizyjny ATM Rozrywka), oraz Echo 24 Sp. z o.o. (wcześniej Telewizja Dolnośląska Echo Sp. z o.o.).

Poleć znajomemu:Email this to someoneShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Kontakt dla mediów

Katarzyna Madey
PR Manager
kmadey@atmgrupa.pl
22 507 97 21
atmgrupa.pl
Paulina Wajdziak
Komunikacja z mediami

pwajdziak@atmgrupa.pl
+48 601 793 915
atmgrupa.pl

Najnowsze informacje

12/04/2017  ATM GRUPA: Ponad 23,4 mln zł zysku w 2016 r.
 		
 		Rok 2016 Spółka zakończyła bardzo dobrym wynikiem finansowym: przy zbliżonych  przychodach do 2015 roku, wynoszących ponad 173 mln zł, wykazała 23,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co stanowi wzrost o ponad 3,3 mln zł w stosunku do poprzedniego roku i daje rentowność na poziomie 13,5%. Zysk ze sprzedaży wyniósł 30,5 mln zł, natomiast EBITDA 42,3 mln zł, co daje odpowiednio rentowność w wysokości 17,6% oraz 24,4%.

Znacząco zwiększyły się wpływy z segmentu produkcji telewizyjnej i filmowej, która jest głównym źródłem przychodów Grupy Kapitałowej ATM. Ubiegły rok był również rekordowy pod względem liczby realizowanych produkcji. Zwiększenie zysku w coraz trudniejszych warunkach rynkowych świadczy o umiejętności dostosowywania się do zmieniających się realiów i skutecznego wykorzystywania potencjału spółki.

Produkcja telewizyjna oraz filmowa to największy i najważniejszy obszar działalności ATM GRUPA. Spółki do niej należące, co roku produkują setki godzin seriali i programów oglądanych przez miliony telewidzów, emitowanych na wielu najważniejszych ogólnopolskich antenach, takich jak TVP1, TVP2, POLSAT, TVN, na kanałach premium i tematycznych, takich jak HBO, Canal+ Discovery, oraz na antenach stacji telewizyjnych TV4, TLC, TTV, 13 ULICA, HISTORY.

ATM GRUPA w 2016 roku produkowała takie seriale jak: „Pierwsza Miłość”, „Świat według Kiepskich”, „Pielęgniarki” (Telewizja POLSAT), „Ojciec Mateusz”, „Ranczo”, „Strażacy” (TVP) „Druga Szansa” (TVN), „Policjantki i Policjanci”, „9. miesiąc”, „Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny” (TV4) oraz „Wataha” (HBO).

Poza serialami fabularnymi, istotną pozycję w działalności Spółki zajmują programy niefabularne. W 2016 roku kontynuowano współpracę z grupą Discovery Networks. W jej ramach zrealizowano takie produkcje jak „Powrót do przeszłości”, „Mikroprzygoda”, „Wynalazcy przyszłości”, „Niezapomniane lata 90.” i „Sukces nie zna granic” (Canal + Discovery). Dla kanału 13 Ulica (NBCUniversal) ATM GRUPA S.A. zrealizowała serial dokumentalny „Kobiety i Mafia”, dla TTV - nowe odcinki programu „Betlejewski. Prowokacje”, dla kanału History (A+E Network) - „Brać czy nie brać” dla stacji TLC Polska - nowy program pod tytułem „Undressed: randka w łóżku”.

Produkcje spółek Grupy Kapitałowej ATM  odnotowują bardzo dobre wyniki oglądalności. Każdy kolejny sezon seriali: „Ojciec Mateusz”, „Pierwsza Miłość”, „Świat według Kiepskich”, „Pielęgniarki”, „Policjantki i Policjanci” gromadzi przed odbiornikami miliony widzów, dając emitującym je stacjom telewizyjnym wysoki udział w widowni ogółem i niejednokrotnie pozycję lidera w paśmie, w którym seriale są emitowane. Np. dzięki serialom „Policjantki i Policjanci” oraz „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” oglądalność TV4 w paśmie 19.00 - 20.59 od poniedziałku do czwartku wzrosła z 343 tys. widzów w 2013 roku do  914 tys. widzów w 2016 roku, co dało wzrost aż o 167%. Natomiast udział w grupie komercyjnej w tym paśmie wzrósł o 124%: z poziomu 2,74% na 6,16%.  Warto dodać, że 5. sezon „Policjantek i Policjantów” wyemitowany jesienią 2016 roku wyprzedził w tym paśmie TVP. Dobre wyniki oglądalności produkcji są bardzo często czynnikiem decydującym o zamówieniu przez nadawcę kolejnych serii.

Wchodząca w skład ATM GRUPA spółka ATM System brała udział w obsłudze prestiżowych wydarzeń, do których należą m.in.: Letnie Igrzyska Olimpijskie w Brazylii, Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2016, rozgrywki piłki nożnej w Lidze Mistrzów UEFA z udziałem Legii Warszawa. Oprócz tego świadczyła usługi związane z wynajmem sprzętu i obsługą techniczną koncertów i widowisk czy programów rozrywkowych m.in. takich jak: „Top Chef”, „Hell’s Kitchen”, „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami”, „Twoja twarz brzmi znajomo”, „Surprise, Surprise” czy „The Voice of Poland”. Większość z wymienionych programów rozrywkowych realizowana jest w Warszawie w halach studyjnych należących do ATM Studio, spółki wchodzącej w skład Grupy ATM. Budynek ATM Studio stał się popularnym miejscem na realizację filmów reklamowych oraz imprez takich jak pokazy promocyjne, prezentacje, konferencje, szkolenia, kongresy i koncerty. Spółka ATM Studio wynajmuje też hale studyjne na potrzeby TR Warszawa.

Bardzo dobre wyniki odnotowały spółki współkontrolowane przez ATM Grupa S.A.:  Aidem Media, będąca producentem gier oraz aplikacji mobilnych  i FM PRO, organizator i producent różnorodnych wydarzeń kulturalnych oraz imprez masowych.

W 2016 roku spółka FM PRO zorganizowała m.in. koncert Davida Gilmoura we Wrocławiu. Z kolei międzynarodowe sukcesy Aidem Media w produkcji i sprzedaży gier - aplikacji na smartfony spowodowały, że wspólnicy Spółki rozważają jej wprowadzenie na GPW.

ATM GRUPA jest również nadawcą. W ramach Grupy działalność tę prowadzą spółki: ATM Grupa S.A. (kanał telewizyjny ATM Rozrywka), oraz Echo 24 Sp. z o.o. (wcześniej Telewizja Dolnośląska Echo Sp. z o.o.).